2015-02-16

SIA FIMA Latvijoje dalyvavo didžiausiame Latvijos geležinkelių projekte

Atgal į naujienų sąrašą

Baigtas didžiausias Latvijos geležinkelių projektas nuo kaimyninės valstybės nepriklausomybės atkūrimo – pradėjo veikti antrasis geležinkelio ruožas nuo Skriveri iki Krustpilio. Naujai nutiestas kelias leis iš esmės padidinti ruožo Krustpilis-Ryga pralaidumą, traukinių judėjimo greitį ir saugumą. Projekto inžinerinius sprendimus diegė FIMA dukterinė įmonė Latvijoje SIA FIMA.

Projekto metu sukurta nauja geležinkelio infrastruktūra, apimanti 56 km ilgio kelią, inžinerinius ir techninius statinius bei sistemas. Nutiestas naujas – pirmasis nepriklausomoje Latvijoje – tiltas per Aiviekstę, rekonstruotas ir tiltas per Persę, atnaujintos esamos drenažo sistemos ir pervažos. Modernizuotos ir stotys bei stotelės. Jose įrengti paaukštinti peronai, naujas apšvietimas, suoliukai ir atliekų urnos, pandusai (nuovažos ypatingų poreikių žmonėms). Stotyse įrengti šiuolaikinius reikalavimus atitinkantys tualetai, sumontuota nauja signalizacijos sistema.

„Šis ilgai lauktas ir kruopščiai rengtas projektas buvo būtinas ir geležinkeliui, ir Latvijai, - sako Latvijos geležinkelių prezidentas Ugis Magonis. – Jis leis įmonei dirbti dar efektyviau, užtikrins stabilias pajamas į valstybės biudžetą ir skatins geležinkelio pramonės plėtrą iš esmės. Savo ruožtu, keleiviai tikrai įvertins rekonstruotus peronus ir sutvarkytas teritorijas“.

Sudėtingoms projekto inžinerinėms sistemoms diegti pasirinkta geležinkelių srityje didelę patirtį turinti SIA FIMA.

„Mums buvo patikėta įrengti elektros tiekimo, eismo valdymo ir pervažų signalizacijos ir telekomunikacijų sistemas. Modernizuotame geležinkelio kelių ruože įdiegėme šiuolaikines technologijas – centralizuotą automatikos sistemą su nuotoliniu valdymu iš Rygos ir Daugpilio, įrengėme naujus šviesoforus, įkaitusių ašidėžių aptikimo įrangą (HBD). XXI a. ryšių sistemos palengvina geležinkelio darbuotojų kasdienį darbą ir gerina keleivių komfortą. Atsižvegiant į tai, kad šiame ruože nevyko jokių reikšmingų pokyčių nuo Latvijos nepriklausomybės atkūrimo laikų, bene svarbiausias darbas buvo geležinkelio kontaktinio tinklo rekonstrukcija“, – komentuoja SIA FIMA valdybos pirmininkas Janis Vilmanis.

Iki naujojo kelio atsiradimo bendra krovinių pervežimų apimtis ruože siekė 24,1 mln. tonų per metus, tai sudarė 97 proc. maksimalaus ruožo pralaidumo. Bendra projekto vertė – per 100 mln. eurų, iš jų 65,5 mln. eurų – Europos Sąjungos išlyginamojo fondo lėšos.