2015-04-27

Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia–Baltarusija elektrifikavimas: pradėti statybų darbai

Atgal į naujienų sąrašą

Įsibėgėja geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia–Kyviškės–Kena–valstybės siena su Baltarusija elektrifikavimo projektas. Baigus vieną iš projektavimo etapų, šioje atkarpoje ir Naujosios Vilnios traukos pastotėje FIMA pradėjo statybos darbus. Juos planuojama baigti 2016 m. pavasarį. Lietuvai ir Baltarusijai strateginės reikšmės projektas padės stiprinti dvišalius santykius, jį įgyvendinus padidės geležinkelio transporto patrauklumas keleivių bei krovinių pervežimui, sumažės aplinkos tarša.

Per mažiau kaip metus FIMA 28,6 km ilgio geležinkelio ruože FIMA specialistai nuties apie 138 km varinio kontaktinio tinklo laido ir daugiau kaip 165 km bronzinio nešančiojo lyno, pastatys virš 2000 metalinių konstrukcijų, sunaudos virš 3000 tonų betono. Darbai prasidėjo nuo pamatų kontaktinio tinklo atramoms įrengimo ir Naujosios Vilnios traukos pastotės rekonstrukcijos. Rekonstruotoje traukos pastotėje FIMA specialistai įdiegs naują įrangą, kuri leis gabenti krovinius elektriniais krovininiais traukiniais.

FIMA Projektų vykdymo departamento direktoriaus Artūro Šuliausko teigimu, projekto įgyvendinimui numatytas itin trumpas laikas. Be to, sudėtingi elektrifikavimo darbai negali trukdyti geležinkelių eismui ir bus derinami prie traukinių grafiko. Todėl nuo pat pradžių projektas reikalauja išskirtinio detalumo bei kruopštumo ir jau projektavimo etape siekta numatyti ir pašalinti ar sumažinti visus įmanomus trikdžius.

Prieš pradedant statybos darbus FIMA įsigijo specialią kontaktinio tinklo laidų klojimo įrangą. Naudojama statybos darbų technologija leis užtikrinti, kad vienas iš geležinkelio kelių visada būtų laisvas.

Įrengiama kontaktinio tinklo sistema leis elektrifikuotu ruožu traukiniams važiuoti 160 km per valandą greičiu. Ruožo nuo Naujosios Vilnios iki Lietuvos sienos su Baltarusija elektrifikacija yra pirmas ruožo Kena-Klaipėda elektrifikacijos etapas. Planuojama, kad ateityje Lietuvoje bus elektrifikuota visa IX tarptautinio transporto koridoriaus dalis, nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Šiuo metu naudojamus dyzelinius lokomotyvus palaipsniui pakeis nauji elektriniai lokomotyvai. Pastarieji neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni už dyzelinius, tad kelionės geležinkeliais Lietuvoje bus patrauklesnės ir keleiviams, nes jie jausis komfortiškiau ir važiuos trumpiau.

Projektas „IX koridoriaus elektrifikavimas. I etapas“ yra tarpvalstybinio projekto, apimančio Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelio ruožo N. Vilnia – Kena – valstybių siena – Gudogai – Molodečno elektrifikavimą, dalis, įgyvendinama Lietuvos pusėje. Projektas vykdomas bendradarbiaujant ir koordinuojant darbus su Baltarusijos geležinkelių atstovais ir yra dalinai finansuojamas 2014–2020 m. Europos Sąjungos programavimo laikotarpio lėšomis.