2014-04-07

Nauji FIMA eismo stebėjimo sprendimai - efektyvesnis keliautojų informavimas ir kelių priežiūros paslaugos

Atgal į naujienų sąrašą

Per praėjusius metus FIMA, vykdydama sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) išplėtė šalies eismo analizei skirtą technologinę infrastruktūrą – keliuose įrengė daugiau kaip du šimtus eismo srautus fiksuojančių jutiklių ir kamerų. Naujieji transporto infrastruktūrą papildę įrenginiai leidžia geriau ir išsamiau analizuoti eismo intensyvumą, nustatyti transporto priemonių tipus, stebėti kelio dangos būklę ir operatyviau teikti kelių priežiūros paslaugas bei visapusiškas kelių eismo naujienas vairuotojams ir visuomenei.

Iš viso LAKD užsakymu per metus 161 vietoje prie valstybinės reikšmės kelių FIMA įrengė 126 vaizdo kameras ir 50 transporto eismo intensyvumo skaitiklių.

„Eismo intensyvumo matuokliai analizuoja transporto srautus, suskirsto transporto priemones pagal tipus bei matuoja transporto priemonių greitį. Tuo tarpu vaizdo kameros yra skirtos stebėti kelio būklę – ar kelias šlapias, ar apsnigtas, su provėžomis ar be ir pan. Šios vaizdo kameros suprogramuotos kas maždaug 15 minučių nufotografuoti stebimą kelio ruožą“, - sako FIMA projektų vadovas Marius Babachinas.

Naujieji įrenginiai papildė FIMA kartu su partneriais dar 2010-2011 m. sukurtą ir iki šiol LAKD plečiamą Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą, kuri kaupia duomenis apie kelius ir jų būklę. Be vaizdo kamerų ir eismo intensyvumo skaitiklių, sistemą sudaro modernios oro sąlygų stebėjimo stotelės. Visų šių įrenginių užfiksuoti duomenys mobiliuoju GSM tinklu automatiškai perduodami sistemą valdančiam LAKD įkurtam Eismo informacijos centrui, kuriame aktuali informacija apie situaciją keliuose yra atvaizduojama modernioje vaizdo sienoje. Šią informaciją nuolat stebi ir analizuoja LAKD specialistai. Tai jiems leidžia operatyviai teikti informaciją apie eismo ir oro sąlygas tiek kelių priežiūros tarnyboms, tiek ir keliautojams.

„Kelius prižiūrinčios tarnybos, atsižvelgdamos į realią situaciją kelyje, gali laiku imtis kelių priežiūros darbų, geriau planuoti ir reguliuoti kelio infrastruktūros darbus, nustatyti kelio tarnavimo laiką, taip pat stebėti ir atitinkamai reaguoti į avaringumą kelyje ir nustatyti įvairius kitus svarbius aspektus. Tuo tarpu vairuotojai ir kiti keliautojai turi galimybę geriau pasiruošti kelyje laukiančioms oro sąlygoms, jei kelias užblokuotas dėl avarijos ar jame susidariusi spūstis – pakoreguoti numatytą maršrutą ar atidėti kelionę“, - sako M. Babachinas.

Vairuotojams ir keleiviams nuolat atnaujinama eismo informacija realiu laiku teikiama LAKD Eismo informacijos centro tinklalapyje www.eismoinfo.lt. Speciali programa leidžia apskaičiuoti, kaip greičiausiai pasiekti kelionės tikslą, įspėja, kuriose kelio vietose apribotas eismas, spūstys, padeda pasirinkti alternatyvų maršrutą. Prisijungti prie eismo informacinės sistemos  galima ir mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu.

Šalies susisiekimo infrastruktūros modernizavimas, kuris apima ir eismo informacijos sistemą – vienas valstybės prioritetų, kurį finansuoja valstybė ir Europos Sąjunga. Pasak FIMA projektų vadovo M. Babachino, toliau augant transporto srautams, pažangioms mobiliosioms technologijoms atveriant daugiau keitimosi informacija galimybių, ateityje daugės ir eismo stebėjimo įrenginių, bus toliau vystoma informavimo apie eismo sąlygas sistema.