2013-09-17

Lietuvoje pradėjo veikti pirmoji prioritetą viešajam transportui skirianti sankryža

Atgal į naujienų sąrašą

Intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ ir transporto infrastruktūros projektavimo bendrovė „Kelprojektas“ įgyvendino Kauno mieste, M. K. Čiurlionio gatvėje prie Geležinkelio stoties, esančios sankryžos modernizavimo projektą. Jo metu itin judrioje ir avaringoje sankryžoje įrengta moderni šviesoforų sistema, suteikianti prioritetą viešajam transportui. Šiuo metu tai yra vienintelė viešojo transporto prioritetų sistema (VTPS), veikianti Lietuvoje.

„Kauno sankryžoje įdiegėme sistemą, kuri radijo dažnių pagalba identifikuoja transporto priemones ir joms skiria pirmenybę judėti. Pritaikant tokio tipo VTPS nereikia ardyti asfalto, montuoti brangiai kainuojančios įrangos viešajame transporte, diegimo metu stabdyti eismo. Taigi tai visapusiškai efektyvus sprendimas gerinant miesto eismo infrastruktūrą. Toks bevielis VTPS sprendimas, mūsų žiniomis, Baltijos šalyse pritaikomas pirmą kartą“, - apie Kaune įdiegtą sistemą pasakojo Rokas Šlekys, „Fima“ Sprendimų departamento direktorius.

Įgyvendintas projektas padės maršrutinių autobusų vairuotojams saugiai išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės į itin intensyviu eismu pasižyminčią M. K. Čiurlionio gatvę. Čia esančioje aikštelėje stojančių autobusų vairuotojai turi bekontaktes korteles. Autobusui privažiavus prie sankryžos, sistema, reaguodama į korteles, sustabdo eismą M.K. Čiurlionio gatvėje, uždega žalią signalą maršrutiniam transportui ir leidžia jam netrukdomam judėti.

„Šalies didmiesčiuose transporto spūsčių tik daugėja, o tai kelia naujų iššūkių, kaip efektyviai valdyti viešojo transporto eismą. Siekiant didinti viešojo transporto patrauklumą, o taip pat užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą ir patogų susisiekimą, VTPS turėtų būti viena svarbiausių miesto eismo valdymo sistemos dalių“, - sakė R. Šlekys.

VTPS atsirado Amerikoje, o Europoje masiškai pradėtos diegti 8-ąjame dešimtmetyje tose šalyse, kurios turėjo gerai išvystytą viešąjį transportą: Nyderlanduose, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Skandinavijos šalyse. Šiuo metu analogiškos kaip ir Kaune technologijos diegiamos Varšuvos transporto sistemoje.