2010-03-05

Diegiama eismo informacinė sistema talkins vairuotojams ir kelininkams

Atgal į naujienų sąrašą

Lietuvos automobilių kelių direkcijos iniciatyva intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ su partneriais diegs Eismo informacinę sistemą Lietuvoje. ES lėšomis finansuojama Eismo informacinė sistema pateiks aktualią informaciją apie situaciją šalies keliuose, pradedant duomenimis vairuotojams, kuriuose kelio ruožuose dėl remonto darbų apribotas eismas, kur dėl rūko prastas matomumas, baigiant informacija kelininkams, kur sniego pripustyta daugiau ir papildomai reikia nuvalyti kelius.

Pasak „Fima“ Sprendimų departamento direktoriaus Roko Šlekio, projekto įgyvendinimas vyks apie metus ir susidės iš keleto dalių. „Pirmiausia pakelėse visoje Lietuvoje bus įrengtos 43 automatinės meteorologinės stotelės, kuriose specialistai sumontuos oro sąlygų stebėjimo įrangą bei eismo intensyvumo skaitiklius. Įrenginiuose sumontuotos technologijos leis tiksliai pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo bei sniego storį. Taip pat bus matuojama oro temperatūra ir kiti parametrai“,– sako Rokas Šlekys.

Vėliau bus programuojama pati Eismo informacinė sistema – duomenų bazė. Šiuos darbus atliks konsorciumu kartu su „Fima“ projektą įgyvendinantis partneris, bendrovė „Affecto Lietuva“. Sistema apjungs „Fimos“ stoteles ir 48 jau anksčiau šalyje įdiegtas stoteles, išsidėsčiusias įvairiuose šalies regionuose.

Galiausiai bus sukurtas interneto puslapis, kuriame visi norintys galės peržiūrėti iš meteorologinių stotelių perduodamus duomenis. Šią informaciją papildys meteorologų, kelininkų ir kitų tarnybų pranešimai. Ši informacija keliaujančius automobiliais operatyviai pasieks per navigacinę sistemą, radiją ir televiziją.

Planuojama, kad sistema padės mažinti avarijų skaičių. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, anksčiau įrengus keliuose automatines meteorologines stoteles dėl to pagerėjo kelių priežiūra žiemos metu, o avaringumo rodikliai sumažėjo - magistraliniuose keliuose įvyko 7 proc. mažiau eismo įvykių, atitinkamai žuvusiųjų skaičius sumažėjo 25 proc., sužeistųjų – 21 proc.

Kadangi į sistemą papildomai bus galima įvesti duomenis apie kelio remontus, avarijas, tad sistemos pagalba bus galima pasirinkti optimalų maršrutą, atsižvelgiant į realias eismo sąlygas keliuose. Tokiu būdu bus patiriama mažiau nuostolių dėl eismo sutrikimų, bus mažinama aplinkos tarša.

Nors sistema veiks ištisus metus, tačiau labiausiai ji bus reikalinga rinkti ir analizuoti informaciją žiemą, kai reikia operatyvių duomenų apie kelio dangos būklę ir oro sąlygas.