2005-06-23

Vilniaus oro uosto naujojo terminalo keleivių srautai bus planuojami naudojant naujausias technologijas

Atgal į naujienų sąrašą

UAB “Fima” ir Vilniaus oro uostas pasirašė sutartį Vilniaus oro uosto naujojo terminalo keleivių srautų vizualinio simuliatoriaus modelio sukūrimui.

“Programinės įrangos sprendimas, kurį FIMA kurs kartu su partneriu Airport Research Center GmbH, bus skirtas vaizdžiam keleivių srautų judėjimo naujuoju oro uosto terminalu atvaizdavimui. Simuliacijos modelis tiksliai atspindės naujojo terminalo planą, jame bus atvaizduoti pagrindiniai oro uosto objektai, tokie kaip bilietų kasos, registracijos vietos, pasų kontrolės postai, apsaugos kontrolės postai, skrydžio pasų kontrolės postai, bagažo atsiėmimo juostos, laukimo salės ir pan. Paleidus simuliaciją bus matomas keleivių bei kitų žmonių, esančių oro uoste judėjimas, susidarančios grūstys, eilės. Naudojantis simuliacija galima prognozuoti “kritines” naujojo terminalo vietas, daryti tam tikras išvadas bei nustatyti, į kokią pastato vietą reikėtų koncentruoti daugiau saugumą užtikrinančių priemonių. Šis simuliacijos modelis leis optimizuoti terminalo planą taip, kad būtų išvengta keleivių grūsčių, o pats terminalas galėtų sklandžiai aptarnauti numatomą keleivių kiekį.”, dėstė Vilniaus oro uosto plėtros direktorius Mindaugas Bajerčius.

“Žmonių srautų simuliaciniai modeliai užsienyje plačiai taikomi projektuojant tokius objektus kaip universalios sporto arenos, prekybos centrai, universitetai, mokyklos ir kiti objektai, kur svarbu tinkamai organizuoti žmonių ir prekių judėjimą, tinkamai įvertinti būsimus srautus ir parinkti optimalius architektūrinius bei organizacinius sprendimus”, teigė UAB “Fima” Sprendimų departamento direktorius Martynas Pargaliauskas. Anot jo, Lietuvoje kol kas tai nėra labai populiaru, bet FIMOS specialistai dėl sudėtingų ir didelių statinių statybų bumo prognozuoja šios programinės įrangos paklausos augimą.

Be Vilniaus oro uoste veikiančios anksčiau FIMOS įrengtos radioaktyvių medžiagų ir sprogmenų aptikimo bei keleivių informacinės vaizdo ir garso sistemos neseniai baigtas ir integruotos skaitmeninės vaizdo apsaugos sistemos modernizavimo projektas bei šiuo metu vykdomas jos praplėtimas.