Eismo informacijos sistemos diegimas Lietuvoje

  • Klientas Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR Susisiekimo ministerijos
  • Įgyvendinimo laikotarpis Pirmas etapas: 2010 – 2011 m.; antras etapas: 2012 m.; trečias etapas: 2013 m.
  • Įgyvendinimo vieta Lietuva
  • Projekto partneriai Vaisala, Microstep-MIS, CA Traffic, Barco, Affecto, Mobotix
  • Projekto užduotis Įdiegti bei išplėsti eismo informacinę sistemą, kuri padidintų eismo saugą ir eismo valdymo bei kelių priežiūros efektyvumą, laiku suteiktų pagalbą kritiniais atvejais.
Daugiau informacijos

Projekte įdiegti sprendimai

  • Meteorologinių sąlygų stebėjimo sistema
  • Kelio konstrukcijos temperatūros jutikliai
  • Kelio dangos būklės stebėjimo jutikliai
  • Kelio būklės vaizdo stebėjimo sistema
  • Eismo intensyvumo skaitikliai
  • Transporto srauto analizės sistema
  • Vaizdo analizės ir autoįvykių aptikimo sistema
  • Duomenų perdavimo sprendimai
  • Informacinė sistema (programinė įranga)
  • Atvaizdavimo sistema (vaizdo siena)

Įgyvendinant projektą, buvo įrengta eismo sąlygų registravimo infrastruktūra Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose, įrengtas Eismo informacijos centras bei sukurta juos jungianti Eismo informacinė sistema.

FIMA kartu su partneriais Lietuvoje įdiegė kelių eismo informacinę sistemą. Įgyvendinant projektą, buvo įrengta eismo sąlygų registravimo infrastruktūra Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose, įrengtas Eismo informacijos centras bei sukurta juos jungianti Eismo informacinė sistema.

Pirmajame projekto darbų etape visuose Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose buvo įrengtos 43 automatinės kelių oro sąlygų stotelės su oro sąlygų stebėjimo įranga ir vaizdo kameromis bei 15 eismo intensyvumo skaitiklių. Visus šiuos įrenginius bei jau anksčiau įrengtas 48 oro sąlygų stoteles apjungė sukurta Eismo informacinė sistema, kaupianti duomenis apie kelius ir jų būklę. Šiai sistemai valdyti buvo įsteigtas Eismo informacijos centras, kuriame įrengta moderni vaizdo siena: specialistų nuolat stebimuose aštuoniuose vaizdo kubuose pateikiami duomenys apie eismo ir oro sąlygas keliuose.

Moderniose oro sąlygų stotelėse sumontuotos technologijos leidžia tiksliai pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo ir sniego sluoksnį. Jos taip pat tiksliai fiksuoja oro temperatūrą, matomumą, vėjo greitį ir kitus svarbius parametrus. Eismo intensyvumo matuokliai analizuoja transporto srautus bei matuoja transporto priemonių greitį.

Įgyvendinant antrąjį projekto etapą, automatinių kelių oro sąlygų stotelių tinklas išplėstas dar 50-ia įrenginių, sumontuota 30 kelio konstrukcijos temperatūros jutiklių (iki 2 m gylio). Nauja įranga integruota į bendrą informacijos sistemą, įdiegti duomenų perdavimo sprendimai.

Trečio darbų etapo metu informacinė sistema buvo papildyta 50-ia naujų eismo intensyvumo skaitiklių, 125 vaizdo kameromis, skirtomis kelių būklės stebėjimui. Eismo intensyvumo skaitikliai fiksuoja eismo intensyvumo srautus bei nustato pravažiuojančių transporto priemonių tipus Lietuvos kelių ruožuose. Duomenys siunčiami į Eismo informacijos centą, kuriame atliekama gautų eismo intensyvumo duomenų analizė.

Iš visų kelių infrastruktūros įrenginių surenkama eismo sąlygų informacija teikiama ne tik specialioms už kelių priežiūrą atsakingoms tarnyboms, kurios gali efektyviau planuoti ir kontroliuoti kelių priežiūros darbus, bet ir keliautojams, kurie gali iš anksto pasiruošti sunkioms oro sąlygoms ar galimiems eismo apribojimams dėl kelio darbų ar eismo įvykių, pasirinkti saugų važiavimo greitį, važiavimo laiką, tinkamą kelionės maršrutą.

Sukurta informacijos sistema yra lanksti tolesniam vystymui bei apjungimui su kitomis sistemomis, tokiu būdu plečiant jos funkcionalumą.

 

Projekto išskirtinumas

Tai pirmoji tiek daug eismo sąlygų registravimo įrenginių ir šaltinių integruojanti eismo informacijos sistema Baltijos šalyse.

Susiję projektai