2015-07-13

Rengiamas kelias elektriniams traukiniams iš Vilniaus į Minską

Atgal į naujienų sąrašą

Elektrifikuojamame geležinkelio ruože nuo Naujosios Vilnios iki valstybės sienos su Baltarusija bendrovės FIMA specialistai jau montuoja kontaktinio tinklo atramas. 28,6 kilometro ilgio ruože iš viso jų bus pastatyta 1400.

Betoniniai pamatai atramoms liejami ir atramos montuojamos trijuose ruožuose – nuo Naujosios Vilnios iki Kyviškių ir nuo Kyviškių iki Kenos ir nuo Kenos iki sienos su Baltarusija.

Per dieną išliejama iki dvylikos pamatų ir sumontuojama iki dešimties plieninių atramų. Kitame darbų etape ant atramų bus įrengiamos gembės ir tempiamas nešantysis lynas bei kontaktinis laidas. Tam FIMA investavo į specialią kontaktinio tinklo laidų tiesimo įrangą, kuri bendrovę pasieks rudenį.

Pamatai pirmajai būsimos naujos elektrifikuotos linijos kontaktinio tinklo atramai buvo išlieti balandį. Iš viso atramų pamatams bus sunaudota daugiau nei 5000 tonų betono, o metalinėms konstrukcijoms – per 3000 tonų plieno. Bus nutiesta per 300 kilometrų varinio ir bronzinio kontaktinio bei laikančiojo tinklo.

Įsibėgėja ir darbai Naujosios Vilnios traukos pastotėje, iš kurios bus tiekiama elektra į kontaktinį tinklą. Pastotėje baigti demontavimo darbai ir statomi pamatai naujai įrangai. Čia bus įdiegti sprendimai, leisiantys gabenti krovinius elektriniais prekiniais traukiniais. Iki šiol Lietuvoje sąstatus traukė tik dyzeliniai šilumvežiai. Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, taupesni ir neteršia aplinkos.

Tai pirmas geležinkelio elektrifikavimo projektas Nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Elektrifikuotoje geležinkelio atkarpoje traukiniai galės išvystyti iki 160 km/ val. greitį. Savo ruožtu Baltarusijos geležinkeliai elektrifikuoja ruožą nuo valstybių sienos iki Molodečno.