2015-01-06

FIMA pradėjo geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – valstybės siena su Baltarusija elektrifikaciją

Atgal į naujienų sąrašą

Naujosios Vilnios geležinkelio stotyje pradėti Lietuvos geležinkelių ruožo nuo Naujosios Vilnios iki šalies sienos su Baltarusija elektrifikavimo darbai. Tai antrasis geležinkelio elektrifikavimo projektas šalyje ir pirmasis Nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Įgyvendinus šį projektą pervežti keleivius ir krovinius tarp Lietuvos ir Baltarusijos bus ekonomiškai naudingiau, sumažės aplinkos tarša.

Bendrovė FIMA, jau anksčiau įgijusi geležinkelių modernizavimo patirties ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Baltarusijoje, tapo pagrindine projekto rangove. Ji rūpinsis geležinkelio linijos elektrifikavimu Lietuvos pusėje. Savo ruožtu Baltarusija elektrifikuos geležinkelio linijos dalį nuo Lietuvos pasienio iki Molodečno. Abi šalys bendradarbiaus ir koordinuos darbus. Geležinkelio modernizavimo projektą numatoma baigti 2016-ųjų metų kovą.

„Neabejoju, kad bendromis pastangomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir patyrusi FIMA specialistų komanda sėkmingai sujungs Lietuvą ir Baltarusiją modernia elektrifikuota geležinkelio linija. Atnaujintas geležinkelio ruožas bus naudingas tiek verslui, tiek gyventojams, o tuo pačiu – ir dvišaliams abiejų valstybių santykiams“, - sakė FIMA generalinis direktorius Gintaras Juknevičius.

FIMA įsipareigojo nuo Naujosios Vilnios iki sienos su Baltarusija nutiesti beveik 138 km varinio ir per 165 km bronzinio kontaktinio tinklo, pastatyti daugiau nei 2000 metalinių konstrukcijų. Iš viso bus elektrifikuotas 28,6 km ilgio geležinkelio ruožas, rekonstruota Naujosios Vilnios traukos pastotė. Projektą planuojama dalinai finansuoti iš ES fondų.

Naujosios Vilnios geležinkelio stoties perone gruodžio 15 d. pastatyti pamatai pirmajai būsimos naujos elektrifikuotos linijos kontaktinio tinklo atramai. Į juos, stebint valdžios ir verslo atstovams, politikams, žiniasklaidai, simboliškai įkasta laiko kapsulė su laišku ateities kartoms.

Pasak Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus, labai svarbu, kad ateityje patraukli elektrifikuota vėžė pritrauktų daugiau krovinių į Klaipėdos uostą. „Linija nuo valstybės sienos su Baltarusija iki Klaipėdos ateityje privalo tapti pagrindiniu Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos, Vidurio Azijos šalių ir Kinijos eksportuojamų krovinių koridoriumi į Lietuvą“, – sakė jis.