2015-02-26

FIMA įdiegė elektroninio traukinių bilieto sistemą

Atgal į naujienų sąrašą

Bilietus į traukinius nuo šiol galima nusipirkti internetu ir juos atsispausdinti arba išsaugoti išmaniuosiuose įrenginiuose. Elektroninio bilieto sistemą „Lietuvos geležinkelių“ užsakymu įdiegė FIMA specialistai.

„Pati sistema nėra naujovė, tačiau šalies geležinkelių srityje ji įdiegta pirmą kartą. Visose stotyse įrengėme elektronines bilietų pardavimo kasas, atnaujinome bilietų pardavimo-tikrinimo traukiniuose įrangą, bilietų pardavimo internetu svetainę www.traukiniobilietas.lt, ir integravome visa tai tarpusavyje. Tai mums buvo didelis ir atsakingas projektas. Dabar praktiškas sprendimas keliaujantiems traukiniu suteiks daugiau lankstumo ir komforto, o Lietuvos geležinkeliams – galimybę savo klientams dar efektyviau perteikti įvairią su kelionėmis susijusią informaciją, pateikti daugiau patrauklių pasiūlymų“, – sako FIMA Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo Dalijaus Žebrausko, praėjusiais metais buvo pervežta apie 4,6 mln. keleivių iš kurių net 71 proc. sudaro studentai ir dirbantys asmenys. Atsižvelgus į tokio amžiaus žmonių polinkį technologijoms, naujoji paslauga jiems turėtų būti itin aktuali. Keleiviai Lietuvoje daugiausia keliauja maršrutais Vilnius–Kaunas–Vilnius ir Vilnius–Ignalina–Turmantas–Vilnius bei Vilnius–Klaipėda–Vilnius. Vidutiniškai vienas keleivis kelionei išleidžia apie 3,10 Eur.

„Galimybė bilietus įsigyti internetu sutaupys mūsų keleiviams laiko, leis lengviau planuoti keliones. Registruotus vartotojus informacija apie tvarkaraščių pasikeitimus, įvairias akcijas ar pasiūlymus pasieks greičiau, – teigia D. Žebrauskas. – Mes, savo ruožtu, taip pat galėsime labiau išnaudoti turimą lojalumo programą, taikyti įvairesnių nuolaidų, pasiūlyti specialių bilietų, kurių iki šiol nebuvo“.

Sukurta bilietų užsakymo ir pardavimo sistema sujungia skirtingus bilietų pardavimo būdus. Ji užtikrina vietų užsakymą bei bilietų pardavimą stotyse, traukiniuose ir internetu bei visiškai automatizuotą jų apskaitą. Iki sistemos įdiegimo daugelis funkcijų buvo atliekamos rankiniu būdu, o ją įdiegus jos tapo kompiuterizuotos. Sistemoje įdiegta sąsaja su bendrovėje naudojama duomenų apdorojimo sistema SAP, keleivių perspėjimo apie pasikeitusias kelionės sąlygas modulis, integruoti tvarkaraščiai bei taikomi tarifai.
Ateityje bilietų pardavimo sistemą ketinama papildyti tarptautinių bilietų pardavimo moduliu, programėle išmaniesiems telefonams, bilietų pardavimo automatais, pasiūlyti daugiau atsiskaitymo už keliones būdų.