2013-03-07

Geležinkelio pervažose „Fima“ diegia bandomuosius eismo saugos sprendimus

Atgal į naujienų sąrašą

Dviejose geležinkelių pervažose Vilniaus mieste „Fima“ pradėjo įgyvendinti bandomuosius saugos sistemų, paremtų naujausiomis technologijomis, projektus.

Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose bus įdiegta kompleksinė saugos sistema, kuri laiku informuos traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažins galimybę autotransporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.

„Visų pirma iš pagrindų atnaujinsime eismo valdymo sistemą – seną relinę pervažų valdymo sistemą pakeisime modernia mikroprocesorine sistema, atitinkančia aukščiausius saugumo reikalavimus, modernizuosime elektros tiekimo ir duomenų perdavimo sistemas. Pervažose taip pat bus sumontuotos papildomas saugos priemonės – dieninio ir naktinio matymo vaizdo kameros, indukcinės kilpos, kurios identifikuoja automobilius, bei bus įdiegta informacijos perdavimo mašinistui į kabiną bevieliu ryšiu sistema“, – atliekamus darbus pervažose vardijo „Fima“ Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Pranešimus apie kliūtis eismą pervažose analizuojančios vaizdo kameros bei po kelio danga sumontuotos indukcinės kilpos siųs traukinių eismo valdymo centrui Vilniuje, kurio darbuotojai priims sprendimą, ar stabdyti traukinį.

Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vyriausiojo saugos inspektoriaus Andriaus Janušausko, stiprinti eismo saugumą pervažose – būtina: „Lietuvos automobilių vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo – kelių eismo taisyklių nesilaikymas dažniausiai yra pagrindinė visų skaudžių nelaimių pervažose priežastis. Tuo tarpu pats traukinio mašinistas ne visada turi galimybę laiku pastebėti kliūtį pervažoje ir sustabdyti važiuojantį traukinį. Vilniaus pervažose diegiami sprendimai leis laiku įspėti mašinistą apie pavojų ir, svarbiausia, laiku sustabdyti traukinį“.

Viena iš pervažose planuojamų saugumo priemonių Lietuvoje bus diegiama pirmą kartą – traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip pustrečio kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.

„Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuoja 538 pervažas, 29 iš jų eismas stebimas vaizdo kameromis. Praėjusiais metais geležinkelio pervažose įvyko devyni eismo įvykiai, kuriuose žuvo trys ir buvo sužeisti du žmonės.