2012-05-27

„Fima“ diegs Vilniaus geležinkelio aplinkkelio inžinerines sistemas

Atgal į naujienų sąrašą

Inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ sudarė sutartį su AB „Kauno tiltai“ dėl darbų atlikimo tiesiant naująjį Vilniaus geležinkelio aplinkkelį. Bendrovė rekonstruos veikiančio pirmojo traukinių kelio ir įdiegs šiuo metu tiesiamo antrojo kelio eismo valdymo sistemas ir kitus inžinerinius sprendimus, atnaujins stočių signalizacijos įrenginius. Inžinerinių sistemų modernizavimo ir diegimo darbai apims ruožą Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai ir jame veikiančias geležinkelio stotis.


„Efektyviai suplanuota transporto sistema, įskaitant ir geležinkelių transporto kelius, yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių valstybės ekonominio potencialo augimą. Lietuvoje krovinių gabenimo geležinkeliu galimybės didelės ir tokie projektai, kuomet įrengiami papildomi keliai, leidžia dar labiau padidinti krovininio transporto srautus ir efektyviau išnaudoti esamą infrastruktūrą“, – sakė  „Fima“ Geležinkelių sprendimų departamento direktorius Vaidas Venskus.


Pasak jo, šis projektas išsiskiria tuo, kad ruože Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai jau yra eksploatuojamas geležinkelis su veikiančiomis eismo valdymo sistemomis, todėl reikės ne tik įdiegti inžinerines sistemas naujai tiesiamam keliui, bet ir atitinkamai pertvarkyti esamas.  „Nors aplinkkelio ilgis yra 25 kilometrai, tačiau mes darbus vykdysime 50 kilometrų geležinkelio ruože, kadangi aplinkkelį sudarys jau ne vienas, o du keliai“, –pasakojo V. Venskus.


Tiesiamo geležinkelio aplinkkelio projektą vykdo „Lietuvos geležinkeliai“, o pagrindinis darbų rangovas yra jungtinės veiklos pagrindu veikiantis konsorciumas, kuriam vadovauja AB „Kauno tiltai“. Bendra projekto vertė siekia daugiau kaip 200 mln. litų. Planuojama darbų pabaiga – 2014 metai.


Tiesiamo geležinkelio aplinkkelio  tikslas – nukreipti krovininių traukinių eismą toliau nuo Vilniaus centrinės dalies taip mažinant miesto taršą, taip pat didinti geležinkelių transporto kelių pralaidumą ir prisidėti prie šalies geležinkelio linijų infrastruktūros gerinimo. Planuojama, kad Vilniaus aplinkkelio geležinkelio trasa po techninių ir projektinių sprendinių įgyvendinimo krovininiams traukiniams trasoje užtikrins susisiekimą iki 80 km/h greičiu.


Senojo aplinkkelio modernizavimo ir naujojo kelio statybų darbai yra finansuojami iš Europos Sąjungos (ES) 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos biudžeto. ES šiam projektui skirs 85 proc. jo vertės atitinkančią paramą, o likusiu 15 proc. padengs „Lietuvos geležinkeliai“.