2008-07-23

„Fima“ diegs „žalias“ automobilių parkavimo sistemas

Atgal į naujienų sąrašą

Technologijų bendrovė „Fima“ bendradarbiaus su pasauline automobilių parkavimo sprendimų lydere – šveicarų kompanija „Schick Electronic“. Ši partnerystė leis „Fimai“ siūlyti įrengti „žalias“ parkavimo sistemas, kurios padeda sumažinti aplinkos taršą efektyviai nukreipdamos vairuotojus į laisvas stovėjimo vietas.

„Schick Electronic“ yra sukūrusi ir užpatentavusi unikalią automobilių aikštelių sistemą, kuri skaičiuoja laisvas stovėjimo vietas ir nukreipia vairuotojus tiesiai į jas. Ji aikštelėse ne tik suteikia daugiau komforto vairuotojams, bet ir leidžia 20 proc. greičiau prisiparkuoti, tad analogiškai sumažina ir automobilių išmetamų teršalų kiekį“, - teigė „Fimos“ plėtros direktorius Vytautas Zinkevičius.

Modernūs stovėjimo aikštelės sprendimai paprastai diegiami aikštelėse, kuriose telpa nuo 300 automobilių. „Vilniuje yra bent kelios dešimtys stovėjimo aikštelių, kuriose telpa 300 ir daugiau automobilių. Be to, nuolat kyla nauji pastatai, turintys kelių aukštų požemines aikšteles. Tad rinkos potencialas pakankamai didelis“, - įsitikinęs V. Zinkevičius.

Pasaulyje modernūs parkavimo sprendimai diegiami įvairių objektų stovėjimo aikštelėse – oro uostų, prekybos centrų, ligoninių, bankų ir kitur.

„Schick Electronic“ sistemą sudaro daugybė jutiklių, žalios ir raudonos lemputės virš kiekvienos vietos, nurodančios ar vieta laisva, ar ne, informacinės švieslentės bei „protinga“ programinė įranga, analizuojanti transporto srautus.

„Nors Lietuvoje jau yra pavyzdžių – Kauno „Akropolyje“ – kur įdiegta panaši sistema, tačiau šveicarų parkavimo sistema yra patikimesnė ir tikslesnė, kaip jų laikrodžiai. Šie kriterijai svarbiausi, nes tik jų dėka išugdomas vairuotojų pasitikėjimas ir tuomet jie laikosi sistemos nurodymų, kur važiuoti“, - teigė V. Zinkevičius.

Ekspertų teigimu, požeminėse automobilių stovėjimo aikštelėse parkavimo sistemą tikslinga sujungti su patalpos vėdinimo, automobilių išmetamųjų dujų šalinimo sistemomis. Tai taip pat padeda taupyti energiją – galima neleisti važiuoti automobiliams į žemutinius aukštus tol, kol neužpildyti viršutiniai. Tuo metu tuščiuose aukštuose galima išjungti vėdinimą, šviesas.

Naujieji „Fimos“ partneriai tikina, kad įdiegus modernią automobilių parkavimo sistemą, galima 19,2 proc. padidinti stovėjimo vietų skaičių. Tai padaroma apsisukimo erdvių sąskaita, kurių nebereikia tiek daug.

Šveicariškas automobilių aikštelės parkavimo sprendimas kainuoja maždaug 300 eurų vienai stovėjimo vietai. Nors pasaulyje yra kompanijų, siūlančių panašius sprendimus į „Schick Electronic“ už 20-30 proc. mažesnę kainą, tačiau jie neprilygsta šveicarų produktams nei tikslumu, nei patikimumu, įsitikinęs „Fimos“ specialistas.

“Schick Electronic“ bene vienintelė atitinka IP54 įrangos atsparumo drėgmei ir apsinešimui reikalavimus, kurie yra privalomi visoje Europoje požeminėse aikštelėse diegiamai įrangai“, - teigė „Fima“ plėtros direktorius.

Jis pasakoja, kad 2000 metais įrengus „Schick Electronic“ sistemą Baltimorės oro uosto aikštelėje, talpinančioje apie 15 tūkst. automobilių, per aštuonerius metus tereikėjo pakeisti vos 8 jutiklius. Kitų gamintojų sistemose paprastai pakeičiama iki 3 proc. jutiklių kasmet. Tad nuo 2000-ųjų būtų reikėję pakeisti apie 330 kartų daugiau jutiklių.