2006-07-17

Vilniaus oro uostas sieks būti moderniausiu Lietuvoje

Atgal į naujienų sąrašą

Tarptautinis Vilniaus oro uostas, kurio teritorijoje iki kitų metų spalio 1 d. turėtų iškilti naujas terminalas, sieks būti moderniausiu oro uostu Lietuvoje, ir vienu pažangiausiu Pabaltijyje. Naujojo terminalo statybų biudžete vien įvairioms technologijoms numatyta skirti per 20 mln. litų.

Objektą stato viešą konkursą laimėjusi „YIT Kausta“, kuri jau pasirašė 9 mln. litų vertės sutartį su elektroninių inžinerinių sprendimų bendrove „Fima“. Ši už minėtą sumą įdiegs apsaugos, priešgaisrinę, automatinio pastato valdymo, keleivių informavimo sistemas, taip pat įeigos bei keleivių srautų kontrolės sprendimus.

„Esame didžiausias oro uostas Lietuvoje, keleivių srautai kasmet paauga apie 20 proc., tad siekdami kuo kokybiškiau ir sparčiau juos aptarnauti, didelę reikšmę teikiame investicijoms į naujausias technologijas“, - sakė Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.

Didžioji dalis naujajame terminale pritaikytų sprendimų bus integruoti tarpusavyje bei sujungti su senojo terminalo sistemomis. Tai leis efektyviau valdyti oro uosto operacijas.

„Jau dabar Vilniaus oro uostas turi didžiausią Lietuvoje keleivių informavimo sistemą, o ją praplėtus, įdiegus aukštesnio lygio programinę įrangą, ji mūsų šalyje neturės analogų. Nauja programinė įranga leis efektyviau skirstyti informaciją po ekranus, ją rūšiuoti“, - sakė „Fima“ Apsaugos sprendimų departamento direktorius Giedrius Zaicevas.
Naujajame terminale bus įrengti plazminiai ekranai, kuriuose bus galima rodyti ne tik skrydžių laikus ar kitą su jais susijusią svarbią informaciją, bet taip pat transliuoti reklamas. Reklamos galimybės bus įgyvendinamos ir per pagrindiniame terminale esančią keleivių informavimo sistemą, kurią prieš 5 metus taip pat įdiegė „Fima“.
Dar viena įdomi naujovė – tai keleivių srautų kontrolės sistema. Ji leis efektyviai skirstyti keleivių srautus įsodinimo ar išlaipinimo metu. „Pavyzdžiui, nusileidus lėktuvui ir sistemai identifikavus išlaipinimo vietą, automatiškai bus uždaromi pašaliniai praėjimai ir paliekami praviri tie, kuriais atvykusieji turi eiti iki patikros punktų“, - sakė G. Zaicevas

Minėtų elektroninių inžinerinių sprendimų diegimas – jau ne pirmas „Fima“ įgyvendinamas projektas būsimajame 14 tūkst. kv. metrų ploto terminale. Bendrovė kompiuterinio modeliavimo pagalba atliko terminalo projekto vertinimą. Identifikuoti ir pašalinti trūkumai leis Vilniaus oro uostui vietoje 2 mln. keleivių aptarnauti 3 mln. kasmet.
Iš viso naujojo keleivių terminalo statybos kainuos 96,7 mln. litų. Beveik penktadalis šios sumos skirta iš Šengeno priemonės programos lėšų.